Sağlık
Giriş Tarihi : 17-04-2017 16:14   Güncelleme : 17-04-2017 16:14

Bahar Yorgunlugunu Sporla Yenin

Doganin uyanisina taniklik ettigimiz su günlerde bedeniniz bu uyanisa ayni hizla cevap veremiyor mu? Hareketlenmek istediginizde de yorgunluk hissi, gerginlik, halsizlik, bas agrisi gibi sikayetler pesinizi birakmiyor mu? Eger tibbi olarak da bu durumu tanimlayacak bir sorununuz yoksa, çok büyük ihtimalle bahar yorgunlugundan muzdaripsiniz...

Bahar Yorgunlugunu Sporla Yenin

Bu duruma çözüm getirecek öneriler konusunda bilgi veren Acibadem Üniversitesi Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmani Doç. Dr. Ahmet Karabulut, eve kapanip dinlenerek ya da uyuyarak bahar yorgunlugunun üstesinden gelmenin mümkün olamayacagini söylüyor. Doç. Dr. Karabulut tek çarenin vücudu harekete geçirip enerji seviyesini artirmak oldugunu belirtiyor. Baharla birlikte vücutta artan enerji gereksinimini vücut karsilamakta zorluk çekiyor, yani takvimler bahari gösterirken vücut halen kis mevsiminde kaliyor ve bahar yorgunlugu kaçinilmaz oluyor. Çözüm ise hareket etmekten geçiyor. “Bu halsizlikle nasil spor yaparim” diye düsünmeden kis küllerinden ancak sporla arinmanin mümkün oldugunu söyleyen Acibadem Üniversitesi Atakent Hastanesi Kardiyoloji Uzmani Doç. Dr. Ahmet Karabulut, spor yaparken saglikli beslenme aliskanliklarinin ve günlük 2 litre su tüketimin de ihmal edilmemesi gerektigini hatirlatiyor. Doç. Dr. Ahmet Karabulut, hem bahar yorgunluguna çözüm getirecek, hem de kardiyovasküler hastaliklar açisindan koruma saglayacak egzersiz önerilerini siraliyor...  Bahçeye inme zamani: Egzersiz yapmanin en keyifli yollarindan biri olan bahçe isleri düzenli yapildiginda kalp damar hastaliklarindan korunmayi sagliyor. Bahçede ortalama bir saat çalisma, yaklasik alti kilometre yol yürümeye esdeger tutulmakla birlikte, vücuda esneklik ve direnç kazandiriyor. Özellikle gün isigi ve toprakla ilgilenmek gerginlik ve kayginin da azalmasina katki sagliyor. Ancak bahçe isleriyle ilgilenirken vücut pozisyonuna dikkat edilmesi gerekiyor. Öne egilerek yapilan çalismalar bel agrilarina yol açabilecegi için, özellikle bel fitigi olan kisilerin hareketlerine özen göstermesi gerekiyor. Küçük çapalarla çalismak bele binecek yükü azaltacagi için tercih edilebilir. Bununla birlikte çalisirken on dakikada bir küçük molalar vermek yada vücut pozisyonunu degistirmekte yarar sagliyor.