Yazar
Giriş Tarihi : 09-03-2017 00:00   Güncelleme : 09-03-2017 00:00

BAHAR AYLARINDA BESLENME

BAHAR AYLARINDA BESLENME

Yeni gelen mevsimle birlikte vücudunuzda yeni fizyolojik degisimler olusabilir. Isinan havayla birlikte halsizlik, yorgunluk, mutsuzluk, eklemlerde agri, uyku istegi gibi degisimler gözlenir.

Bahar aylarina en uygun beslenme tarzi Akdeniz diyetine yakin bir beslenmedir. Akdeniz Diyetinin  temelini sebzeler, meyveler, tam tahil ürünleri, bakliyatlar ve yagli tohumlar olusturur. Tereyagi ve margarin yerine zeytinyagi önerilir. Yemeklerde tuz yerine baharatlar kullanilir. Beyaz et haftada 2 kez tüketilirken kirmizi et ayda 3-4 kez önerilir. Akdeniz tarzi beslenmede her yemegin yaninda mutlaka mevsim sebzelerinden olusan salata önerilir.

Akdeniz tarzi beslenme aliskanliklarinda siklikla önerilen sebze ve meyvelerin bahar döneminde tüketilmesi, bagisiklik sisteminizi güçlendirir. Özellikle antioksidan içerikli sebze ve meyvelerin bahar aylarinda tüketilmesi gerekmektedir. C vitamini içerigi yüksek olan yesillikler, kivi, portakal, ananas gibi meyveler, E vitamini içerigi zengin olan ceviz, findik, badem gibi yagli tohumlar, A vitamini içerigi zengin sari- turuncu sebze ve meyveler, yumurta, süt gibi besinler beslenmenizde agirlikli olarak yer almalidir.

Kis aylarinda yavaslamis olan metabolizmanizi hizlandirmanin en önemli etkenlerinden biride baharda su tüketiminizi arttirmaktir. Günde en az 2- 2.5 litre su tüketmeye özen gösterin. Kafein içerikli çay ve kahve yerine rahatlatici bitki çaylarini tercih edebilirsiniz. Yesil çay, beyaz çay, mate çayi gibi çaylarin tüketimi metabolizmanizi hizlandirmanin yani sira vücudunuzdaki ödemin atilmasina da yardimci olacaktir.

Bahar aylarinda sik görülen sorunlardan birisi de yazin yaklasmasi nedeniyle hizli kilo kaybetme düsüncesidir. Hizli kilo kaybi saglayacak sok diyetler sagliginiz için son derece zararlidir. Hizli görülen kilo kayiplari  aslinda kilo degil sivi kayiplaridir ve bu sekilde kaybedilen hizli kilolar ayni sekilde geri gelecektir. Ayni zamanda bilinçsizce uygulanan zayiflama diyetleri sonrasinda metabolizmanizin durmasina neden olacaktir. Diyet kisinin,  kendi vücut yapisina, yasina ve  kan bulgularina uygun, diyetisyen tarafindan hazirlanan bir programla yapilmalidir. Diyette amaciniz kisa sürede hizli kilo kaybetmek degil, bunu bir yasam tarzi haline getirmektir.