Malatya
Giriş Tarihi : 10-01-2018 14:46   Güncelleme : 10-01-2018 14:46

Bagirsak Floranizi Bu 5 Öneriyle Koruyun

Modern dünyada siklikla maruz kalinan paketli ve islenmis gidalar, agri kesiciler, uyku düzensizlikleri ve stres, bagirsak florasinin bozulmasina sebep oluyor. Bagirsaklar, bagisiklik sisteminin en büyük organlarindan biri oldugu için herhangi bir bozulma bütün metabolizmayi etkiliyor. Memorial Beslenme Danismani Uz. Dyt. Yesim Temel Özcan bagirsak florasini saglikli ve güçlü tutma önerileri hakkinda bilgi verdi

Bagirsak Floranizi Bu 5 Öneriyle Koruyun

BOZULAN FLORA BIRÇOK HASTALIGA NEDEN OLUYOR

Bagirsaklarin düzgün çalismasinin insan sagligi için ne derece önemli oldugu artik bilinen bir gerçektir. Günlük hayatta maruz kalinan etkiler bagirsak duvarini tahrip ederek basta immün, sindirim ve nöropsikiyatrik sistem olmak üzere pek çok probleme yol açmaktadir. Iyi huylu bakterilerin sayisinin azalmasi, bagirsak florasinin bozulmasina ve hastaliklarin artmasina neden olmaktadir. Kisi yasamindan bu etkenleri çikararak; bagirsak florasinin tahrip olmasina ve böylelikle sagliginin bozulmasina engel olabilmektedir.

BU 8 TEMEL ETKENDEN UZAK DURUN

* Islenmis gidalar: Her ne kadar üzerinde organik ibaresi görülse de paketli gidalarda basta endüstriyel yaglar, früktoz surubu ve gluten olmak üzere pek çok istenmeyen maddeye maruz kalinmaktadir. Sonuç olarak farkinda olunmadan bagirsak florasi tahrip edilmektedir. Bu nedenle paketli, islenmis gidalardan uzak durmak gerekmektedir.

* Tahillar: Içerigindeki glüten ve lektin nedeniyle tahillar da uzak durulmasi gereken gidalardandir.

* GDO: Gidalarin üretiminde kullanilan glifosfat ayni zamanda antibakteriyel bir ajan olarak görev almakta ve vücuda GDO gidalar alinmasi durumunda bagirsak florasindaki faydali mikroorganizmalari yok etmektedir.

*Agri kesiciler: Vücuttaki enfeksiyonla mücadele eden maddeleri baskilayarak çalismaktadirlar. Bu nedenle kontrolsüz agri kesici kullanimi vücuttaki enfeksiyonu siddetlendirmektedir.

*Alkol: Vücuttan pek çok vitamin ve mineralin atilmasini siddetlendiren alkol, ayni zamanda da toksin içermektedir. Bu nedenle de sindirim kanali florasini tahrip etmektedir.

*Antibiyotikler: Antibiyotikler mikroplarla birlikte faydali mikroorganizmalari da öldürmektedir. Bu nedenle kontrolsüz antibiyotik kullanimi sakincalidir.

*Kronik stres: Stres de vücut için toksik etkiye sahiptir. Stresle iliskili kortizol, DHEA gibi hormonlarin metabolizmalarindaki bozukluk vücuttaki enfeksiyonu siddetlendirmektedir.

*Az uyku: Günde 7-8 saatten az uyumak, kortizol düzeylerinin artmasina neden olmakta; vücudun parasempatik sinir sisteminden uzaklasmasina yol açmaktadir. Bu durumda yine vücut enfeksiyona açik hale gelmektedir.

BAGIRSAK FLORANIZI DOGAL OLARAK BU 5 STRATEJIK TAKTIKLE ONARIN

 

1. Kemik Suyu

 

Bagirsak duvarinin iyilesmesinde et-kemik sularinin rolü çok büyüktür. Et-kemik suyunun yapisinda bol miktarda bulunan jelatin, dogal yaglar, mineraller, vitaminler, proline, glutamin, glisin gibi aminoasitler bagirsak duvarinin onarilmasinda ve astar olusumunda son derece önemlidir.

2. Ev Yapimi Yogurt

En önemli probiyotik kaynaklarindan biri ev yogurdudur. Ayni zamanda probiyotik ögelerin yasamasini saglayan prebiyotik özellikte tasimasiyla bagirsak sagliginda en önemli ögelerin basinda gelmektedir. Içerdigi “Lactobasillus” grubu ile ortamin pH dengesinin asit olarak kalmasini saglamaktadir.

3. Fermente Sebze Tursu

Yararli bakteriler organik asitler üreterek bagirsak duvarinda pH seviyesini 4.0-5.0 dolaylarina düsürmektedirler. Daha alkalin ortamlari isteyen patojenik (kötü) mikroplar, bu asidik ortamda rahatça üreyip gelisemezler. Fermente tursu K2 vitamini kaynagidir. Pancar Kvass ise betain ve folat kaynagidir.

4. Hindistan Cevizi Yagi

Hindistan cevizi hem orta zincirli yag asidi içerigi nedeniyle bagirsak hastaliklarina iyi gelir hem de onarici özellige sahiptir. Ayrica “Caprilik asit” içerigi ile anti bakteriyel, anti viral ve anti fungal (mantar kovucu) özelligi bulunmaktadir.

5. Avokado, Tatli Patates, Bal Kabagi, Kirmizi Pancar ve Yer Elmasi

Avokado içerdigi esansiyel yag ve magnezyumun yani sira esi bulunmaz bir posa kaynagidir. 3 ay boyunca her gün yiyeceginiz 100 gr avokadonun bagirsak onarici özelligi vardir. Kirmizi pancar, safra asidini uyararak kabizliga çok iyi gelirken, yer elmasi ise içerdigi mannan sekeri ile antibakteriyel etkiye sahiptir.