Eğitim
Giriş Tarihi : 07-06-2021 12:44   Güncelleme : 07-06-2021 16:43

Anaokulu Öğrencileri Pandemi Sürecinde 4 Farklı Proje Hayata Geçirdiler

Mustafa Necati Anaokulu öğrencileri, öğretmenleri İncinur Çelik nezaretinde hazırladıkları 4 proje ile hem büyüklerine hem de öğrenci arkadaşlarına örnek oldular. Çocuklar Daha İyi Bir Dünya İçin Çalışıyor adlı projede Sırbistan ve Romanya’dan öğrenciler de yer aldı.

Anaokulu Öğrencileri Pandemi Sürecinde 4 Farklı Proje Hayata Geçirdiler

Mustafa Necati Anaokulu Öğrencileri, Öğretmenleri İnci Nur Çelik nezaretinde internet ortamında Sırbistan ve Romanya’dan arkadaşları ile bir araya gelerek 4 projeyi hayata geçirdiler.  Çocukların, Children Work Together For A World Better (Çocuklar Daha İyi Bir Dünya İçin Çalışıyor), Geçmişten Geleceğe Oyun Dünyam, Oyna Eğlen Öğren, Sanat ve Bilimin Yolunda’ adlı projelerini ise internet ortamında yayınlayarak büyüklerinin beğenisine sunmaya hazırlandıkları öğrenildi. Projelerini zaman zaman internet ortamında büyükleriyle de paylaşan öğrenciler takdir topladı.

Projelerini büyüklerine tanıtmak için videolar da hazırlayan miniklerin hazırladıkları proje bilgileri ise şu şekilde sunuldu. Çocuklar Daha İyi Bir Dünya İçin Çalışıyor adlı projede Malatya Mustafa Necati Anaokulu Öğretmeni İncinur Çelik 10 Türk öğretmen , Sırbistan ve Romanya’dan  3 yabancı ortaklı çalışıldı. ‘Çocuklar Daha İyi Bir Dünya İçin Çalışıyor adlı  Etiwinning projesiyle ,geri dönüşüm ,iklim değişikliği, doğa sevgisi, bitki ekimi ve bakımı deney etkinlikleri, günlük yaşam becerilerine yönelik etkinlikleri farklı yöntem ve teknikler kullanarak disiplinler arası öğrenmeyi hedefleyen, öğrenmeyi kalıcı hale getirerek eğitim teknolojilerini web2 araçlarını kullanarak eğitimin kalıcılığını arttırmaya yönelik çalışmalar yapıldı. Ailelere ve çocuklara çevre bilincinin sürekliliğini sağlayacak etkinlikler düzenlendi. Proje Öğretmeni İncinur Çelik yönetiminde, doğayı ve gezegenimizi korumanın sağlıklı ekosistemle olabileceğini öğrencileriyle deneyimleyerek öğrendiler. Yapılan birçok çalışmayla çocukların bilgileri hazır olarak öğrenmeleri yerine bilgiyi öğretmen rehberliğinde yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlandı. Öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine izin vererek ve tekrar doğaya dönen, üreten deneyimleyen, geliştiren, öğrenme sürecinde aktif olmalarını sağlayan öğrenme süreçleri oluşturdu.

Geçmişten Geleceğe Oyun Dünyam’da 7 Bölgeden 70 Oyun Sergilendi

Bu projede ise Mustafa Necati Anaokulu Öğretmeni İncinur Çelik ve Konya’dan Fatma Çoban ve Nazife Oğuz rehber öğretmenlerinin kurucu  olduğu Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan rehber öğretmen ve sınıf öğretmenleriyle  9 Türk ortaklı  geçmişten geleceğe oyun dünyam adlı e-twinning  projesiyle uygulandı. Unutulmaya yüz tutmuş sokak oyunlarını gün yüzüne çıkarılıp okullarda ve ev ortamlarında çocukların ve ailelerin verimli zaman geçirmelerine teknolojik cihazların olumsuz etkilerinden uzak kalmalarını hedef alan bu projeyle tüm ortaklarla birlikle çocuklar aile büyükleriyle röportajlar yapılarak oyunlar metin haline getirildi. Öğretmenimiz ve ortakları okullarında oyunları öğrencileriyle oynayarak oyunun çocuk gelişimindeki önemini yaşayarak öğrendiler. Mendil kapmaca ,çember döndürme, aç kapıyı bezirgan başı, kutu kutu pense, dokuz taş, çelik çomak, yakan top, tuzluk, gazoz kapağı ,hımbıl  ve daha bir çok velilerin anlattığı oyunlar derlenerek  7 bölge 70 oyun geçmişten geleceğe oyun dünyam adlı bombo oyun yolculuğunda  adlı kitabımız yayınlandı. Ailelere ve öğretmenlere kitabımızın eğitici bir kaynak olmasını hedefliyoruz.

Oyna, Eğlen, Öğren Projesi

Oyna, Eğlen, Öğren Projesi ise yine Mustafa Necati Anaokulu Öğretmeni İncinur Çelik ve Azerbaycan ortaklı 10 Türk Öğretmeni yer aldı. Eğlen-Öğren adlı E-twinning projesiyle okulöncesi müfredatını oyunlara taşıyarak eğlenceli ve etkili hale getirmek  ve erken çocukluk döneminin oyunlar aracılığıyla verimini artırmayı  amaç edindi. Projede öğrenciler sınıf içi oyunlar ve web2 araçlarıyla hazırlanan oyunlarla pandemi döneminde uzaktan eğitim ve sınıf içi çalışma ve oyunlarla öğrenme güçlüğü çeken çocuklarımızın başarı sağlamasını hedef aldılar. Çalışmalarda farklı yöntem ve tekniklerle oyunlar hazırlanarak eğitin hem verimli hem de eğlenceli kalıcı öğrenmeye imkân sağlandı.

Sanat ve Bilimin Yolunda Projesi İle Kalıcı Öğrenme Sağlandı

Bu programa ise başta Mustafa Necati Anaokulu Öğretmeni İncinur Çelik, Kurucuları Mihrican Özen ve Hülya Pınar’ın  de yer aldığı projeye  Türkiye’nin çeşitli illerinden 10 Türk Öğretmen katıldı.  Öğrenciler okulöncesi öğretmenin sanat ve bilimin yolunda adlı e-twinning projesiyle okulöncesi dönemdeki çocukların erken yaşlardan itibaren sanat ve bilimi keşfetmelerini öğretmenler  iş birliği içinde çalışarak  sağladılar. Okulöncesi dönemde ünlü ressamları tanırken aynı zamanda bilimsel farkındalığı da geliştirecek etkinlikler yaptılar. Leonardo da Vinci, Diego Valazguez ,Salvador Dali,Paplo Picasso gibi ressamların hayatını ve eserlerini hem sanatsal açıdan hem de bilimsel açıdan inceleyerek  bir çok web2 araçlarıyla da oyunlar  kullanarak kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmeyi hedeflediler. Öğrenciler çalışmalarını ise  İnternet ortamında Twitter, Facebook, İnstegram  ve blog sayfalarıyla çalışmalarını yayınladılar.

Hanife Yiğit - A.Vahap Kaygusuz