Lisans seviyesinde tıp eğitiminin yönlendirilmesinde tıp fakültesi dekanlar konseyinin oluşturduğu ulusal çekirdek eğitim programı komisyonu ve dolaylı olarak tıp fakültelerinin akreditasyonu konusunda yetkili olan Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) etkili olmaktadır. Ulusal çekirdek eğitim programı (UÇEP) tıp müfredatında mutlaka olmak zorundadır. Tıpta uzmanlık eğitimine yön vermede ise Sağlık Bakanlığı Tıpta Uzmanlık Kurulu söz sahibidir.
Tıp eğitimine yön veren UÇEP komisyonu nasıl geribildirim almaktadırlar? Örneğin; bir doktorun gerçek hayatta birlikte çalıştığı sağlık ekibinden geribildirim alınıyor mu? Bu geribildirimler taraflı olabildiği gibi tarafsız ve çok değerli de olabilir. Gerçek yaşamdaki aksaklıklara inanılmaz ışık tutma özelliğine sahip olabilir. Nerede ne eksiklik var bundan haberdar olunup buna göre tıp müfredatının ayarlanması planlanır. Benim gördüğüm, tıp eğitiminde eczacılık ile ilgili olarak reçete yazma, ilaç raporu verme gibi konuları eksik görmekteyim. Hekimin bu konularda çok iyi eğitilmediği düşüncesindeyim.
Diğer taraftan halktan alınan inandırıcı geribildirimler de tıp eğitimine yön vermelidir. Özellikle sağlık okuryazarı olan bireylerin çok iyi geribildirimi olacağını düşünmekteyim. Tabii ki bu iş çok emek istiyor. Ciddi bir çalışma yapılması gerekiyor bunun için. Ama sonuçlarının çok iyi olacağını düşünüyorum.
Elbette ki diğer sağlık çalışanlarının eğitimlerini planlarken de hekimlerden geribildirim almak gerekir. Örneğin; eczacılık eğitimini planlarken hekimlerden, hemşirelerden geribildirim almak gerekir. Geribildirimlerin hepsinin doğru olması gerekmiyor. Biraz derinleşince bu geribildirimlerin hangisinin kabul edilebilir olduğu anlaşılacaktır.