Çağdaş eğitim, çağımızın gereğidir. İnsanlara eğitim ile kimlik kazandırır, şekil ve bilinç verir. Eğitim ve öğretimle cesur, zorluklara direnen, sorumlu, işini bilen ve bitiren saygın, güvenilir. Gerçeği saptırmayan ve gizlemeyen, gerçeklerden ayrılmayan iyi insan ve iyi vatandaşlar yetiştirir.  

Eğitim ile tembelliğe ve çaresizliğe meydan okuyan, büyük düşünen, daha aydın bir toplum yaratır. Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirirler. Yarım kalan iş yapmayan, hatasını savunmayan ve hayattan zevk alan insanlar yetiştirir.

Çağdaş eğitim anlayışı, değişime açık, ne yaptığını, niçin yaptığını, neyi hedeflediğini bile insanların yetişmesini sağlar. İnsanlar bilim ve teknoloji alanındaki gelişmelerin yarattığı şartlarla başa çıkmak için beyin güçlerini, bilgi ve becerilerini iyi kullanarak fikir üretirler.

Ülkeler kalkınmak ve sorunlarını her işin başı olarak gördükleri “eğitim” ve “öğretmen” ile çözerler. Bunun için de çağdaş, gelişim seviyesini yakalamak için de temel ahlaki erdemlerle donanmış, çağın ihtiyaçlarına ve günün yaşam koşullarına uygun iyi “öğretmen” yetiştirirler.

Güçlü ve donanımlı eğitimciler, bireyin gelişimini aynı zamanda ülkenin de gelişim ve geleceği olarak görürler. Kalıcı başarılar elde etmeyi amaçlayan, kendini bulmuş, sosyal gelişimlerini tamamlamış, kendisiyle ve iç dünyasıyla barışmış bireyler yetiştirirler.

Çağdaş eğitim anlayışı ile yetiştirilen öğretmenler, kaliteli eğitim yapan kurumlarda mesleğinde usta olan, yenilikçi ve iyi yetiştirilmiş öğretmenlerden aldıkları eğitimle, dünyanın her tarafında öğretmenlik yapabilecek duruma gelirler.  

Çağdaş eğitim anlayışında öğretmenler, öğrencilere bilgi aktarmayı sağlamanın yanı sıra onların hayatlarına dokunmak, karşılaştıkları zorluklarla baş etmek, ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri öğretmek için donanımlı “öğretmen” olarak yetiştirirler.

Aileler en değerli varlıkları olan çocuklarının sosyal, kültürel, psikolojik ve fiziksel yönlerde gelişmelerini sağlarlar.  Toplumla uyum içinde mutlu ve üretken kişiler olarak yaşamaları için dünyayla ilgili bilgilerini ve anlayışlarını genişletmeleri için evlerinde eğitirler.

Çağdaş eğitimin ilk amacı “cahillikle savaşan ve özgür” düşünen gençler yetiştirmektir. Çağın gerekliliklerine uygun ve toplumsal düşünen, bilginin gücüyle ve araştırmacı ruh ile çalışan, “dürüst ve adil” yeniliklere açık, sosyal, modern ve ileri görüşlü kişiler yetiştirir.

Toplumlar, eğitimde başarıyı yakalamak ve “çağdaş milletler seviyesine çıkmak” için, geleceklerinin ümidi çocuklarını yüksek bir sorumluluk bilincine, bilimsel düşünme gücüne sahip, üstün bir kişilik ve karaktere sahip vatandaş olarak yetiştirir.

Çağdaş eğitim ailede başlar. Aileler evlerinde, devlet eğitim kurumlarında çocuklara olumlu davranışlar kazandırır. Hayat boyu, öğrenmeyi, öğrendiği bilgilerin kıymetini bilmeyi ve kullanmayı, bilgiden bilgi üretmeyi ve kişiliğini geliştirmeyi aileden ve öğretmenlerden öğrenir.

Çağdaş eğitim yapmayan toplumlar, gelişmelerden uzak kalarak gerilerler ve yaşam kalitelerini artıramazlar. Donanımlı bireyler yetiştiremedikleri için, başarı elde edemezler ve himaye edilmeye muhtaç hale gelirler.

Çağdaş eğitim yapmak için yatırım yapmayan, istedikleri yer ve zamanda bilgiler öğrenmek isteyenlere kaynak sunmayan toplumlarda insanlar, kalitesiz bir yaşam sürerler. Kültüre ve eğitimsel gelişmelere katkı veremezler.

Modern eğitim sisteminde, öğrenciler, bilgiyi deneyimleyerek daha kalıcı ve anlamlı bir şekilde öğrenirler. Eleştirel düşünebilirler, yaratıcı ve çözüm odaklı olurlar. Ezberci olmak yerine araştırma yapmayı, doğru sorular sormayı, düşünmeyi öğrenerek problem çözme becerilerini geliştirirler.