Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), 2024 yılında vatandaşlardan toplam 4 milyon 590 bin başvuru alarak Türkiye'nin en büyük kamuoyu iletişim platformu olmayı sürdürdü. Bu süreçte, Malatya’dan yapılan başvuruların yoğunluğu dikkat çekti ve şehir, hak arama bilinciyle öne çıktı.

CİMER verilerine göre, Malatya, nüfusuna oranla en çok başvuru yapan iller arasında yer aldı. Vatandaşlar, taleplerini, şikayetlerini ve görüşlerini iletmek için CİMER’i etkin bir şekilde kullandı. Malatya halkının bu ilgisi, demokratik süreçlere olan katılımının ve kamu hizmetlerine yönelik farkındalığının ne kadar yüksek olduğunu ortaya koyuyor.

En Çok Başvuru Nüfus İşlemleri Alanında

2024’te CİMER’e gelen 867 farklı konu arasında "nüfus işlemleri" en çok başvuru yapılan alan oldu. Malatya’dan yapılan başvurular da bu kategoride dikkat çekti. Özellikle doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların talepleri bu alandaki yoğunluğun artmasında etkili oldu.

CİMER’in "teşekkür, görüş ve öneri" gibi katılımcı yönetim ilkesini destekleyen başvurularda yüzde 30 oranında artış kaydettiği 2024 yılında, Malatya vatandaşlarının aktif katılımı da bu sürece önemli katkılar sundu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın liderliğinde, demokrasi ve hukuk devletinin gelişmesi için çeyrek asırdır yapılan reformların, vatandaşların bilinç düzeyinin artmasını sağladığını belirten İletişim Başkanı Altun, Türkiye Yüzyılı'nda CİMER ile hak arama bilinci, demokratik kültür, katılımcı demokrasi, halka yakın yönetim anlayışı, kamu hizmetinde eşitlik, kamusal halkla ilişkiler, halkın denetimine açıklık gibi konularda büyük gelişme yaşandığını ifade etti.

CİMER, 2025 yılı için yapay zeka destekli bir dönüşüm planlıyor. Bu dönüşümle, başvuru süreçlerinin daha hızlı ve verimli bir hale getirilmesi hedefleniyor.  Yapılan başvuruların daha kolay işlenmesi ve vatandaşların geri bildirimlerinin daha etkin değerlendirilmesi için mobil uygulamanın da devreye alınacağı duyuruldu.