Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, ilkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik ikinci etkinlik fasiküllerini yayımladı. Yeni fasiküller, Türkçe, matematik ve hayat bilgisi derslerinde süreç odaklı öğrenme yaklaşımını desteklemek amacıyla hazırlandı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin, öğrencilerin bireysel yetenekleri, ihtiyaçları ve özel durumlarına göre çeşitlendirilebilecek şekilde kurgulandığı belirtildi. Modelde, öğrencilere günlük yaşamla ilişkili, motive edici ve yargısal olmayan geri bildirimler sağlanması hedefleniyor.
İlk olarak 22 Kasım'da yayımlanan etkinlik fasiküllerinin ikincisi, öğrencilerin öğrenme çıktılarını desteklemek için daha fazla etkinlik içeriyor. Fasiküller, Türkçe dersinde dört dil becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler sunarken, matematik ve hayat bilgisi derslerinde de öğrenme çıktılarına uygun görevler içeriyor.