Bakan Uraloğlu, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının TBMM’de 2025 yılı Merkezi Yönetim bütçe kanunu teklifi ile 2023 yılı merkezi yönetim kesin hesap kanun teklifinin görüşmelerinde konuştu. Türkiye’nin kalkınmasına önemli katkılar sağladıklarını ifade eden Uraloğlu, "Afete dirençli net sıfır emisyon hedeflerini gözeten dijitalleşmeye özen veren ve riskleri yönetebilen ulaştırma politikalarımızla projelerimizi planlıyoruz ve yürütüyoruz. Yürüttüğü faaliyetlerin karbon emisyonunu hesaplayan ilk bakanlık olarak iklim değişikliğinin etkilerini önemsiyor tüm projelerimizin çevreye duyarlı ve ekolojik dengeyi korunmasına önem gösteriyoruz” diye konuştu.

“2053 yılına kadar demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye çıkararak ülkemizin her tarafına inşallah ulaşmış olacağız”

Türkiye’yi hızlı tren ağıyla buluşturarak hızlı tren ağını 2 bin 251 km’ye çıkardıklarını belirten Uraloğlu,

“Ülkemizi hızlı trenle buluşturarak hızlı tren ağımızı 2 bin 251 kilometreye çıkardı. Ankara- Sivas Hızlı Demiryolu ağını hizmete açtık. Hızlı tren hatlarıyla ülke genelinde açıldığı günden itibaren tam doksan iki milyon yolcuya hizmet ettik. 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye 12 olan lojistik merkez sayısını da inşallah 25’e çıkaracağız. 2053 yılına kadar demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 590 kilometreye çıkararak ülkemizin her tarafına inşallah ulaşmış olacağız. 2025 yılında Kayseri, Niğde, Sivas, Lojistik Merkezleri, Çerkezköy, Kapıkule Hızlı Tren Hattı, Gelemen- Tekkeköy Demiryolu hattı, Torbalı- Ödemiş, Malatya - Elazığ sinyalizasyon projelerini tamamlayarak hizmete alacağız. İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi hakkını İstanbul Kuzey Demiryolu Açışı hakkını hayata geçirerek Asya ve Avrupa’yı tekrar birbirine bağlayacağız inşallah” diye konuştu.