İngiltere’nin önde gelen işaret dili kuruluşlarından Signature, işaret dilinin doğru ve güvenilir kaynaklardan öğrenilmesini sağlamak amacıyla, TikTok platformunda dikkat çeken bir kampanya başlattı.

Yapılan araştırmalar, Z kuşağının %63’ünün yeni şeyler öğrenmek için TikTok’u tercih ettiğini ortaya koyuyor. Özellikle işaret dili öğrenimi son dönemde dikkat çeken bir konu haline gelirken, #deaftok etiketi altında paylaşılan videolar yarım milyardan fazla izlenmeye ulaştı. Ancak, bu etiketteki içeriklerin %89’u, işaret dilini yanlış ya da eksik öğreterek duyma engelli topluluğunun yanlış temsil edilmesine yol açıyor.

RE/SIGN kampanyası, sahte işaret dili videolarının olumsuz etkilerini azaltmak için dansı bir araç olarak kullanıyor. Kampanya kapsamında, üç popüler müzik parçasının sözleri işaret diline çevrildi.

Bu parçalar:

  • Lu Kala – Hotter Now
  • Jessy Covets ve Kullah – This Is Me
  • Kyla Krush – Get A Load of Me

İşaret dili çevirileri, danışman Cherie Gordon tarafından yapıldı ve bu parçalar, duyma engelli sanatçılar Raffie Julien, Chris Fonseca ve Sarah Adedeji tarafından dans koreografileriyle yorumlandı.

Recipe’in Yaratıcı Yönetmeni Vanessa Robinson, kampanyanın amacını şu sözlerle özetledi:

“Sahte işaret dili, işiten topluluk için genellikle görünmez bir sorundur. Sosyal medyada işaret dilinin yanlış kullanılmasını fark ettiğimizde şoke olduk ve bu duruma yardımcı olmak istedik. Sağır topluluğun yeteneklerini ön plana çıkararak bu kampanyayı oluşturmak, hem öğretici hem de yaratıcı bir deneyim oldu. Günün sonunda amaç, işaret dilini doğru kaynaklardan öğrenmek ve bunu yaparken eğlenmektir.”