Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), bugüne kadar başvuru yapmamış kişiler için 21-22 Kasım 2024 tarihleri arasında 2 günlük ek başvuru süresi tanıdı.

Malatya’da yaşayan ve hak sahipliği başvurusu yapmak isteyen afetzedeler, başvurularını bizzat AFAD İl Müdürlüğüne giderek gerçekleştirebilecek. Aynı zamanda, e-Devlet üzerinden de başvuru yapılabilecek. Malatya dışında ikamet eden ve hak sahipliği başvurusu yapmak isteyen vatandaşlar ise bulundukları illerdeki AFAD il müdürlüklerine giderek 21-22 Kasım 2024 tarihlerinde başvurularını tamamlayabilecek. Malatya’da yaşayan ancak diğer illerde hasarlı konutu bulunan afetzedeler, başvurularını Malatya AFAD İl Müdürlüğü’ne şahsen yaparak işlemlerini yürütebilecekler.

Başvuru İçin Gerekli Belgeler

Başvuruda bulunacak afetzedelerden istenilen belgeler şunlardır:

  • Hasarlı yapıya ait tapu senedi fotokopisi ve askı kodu,
  • Tapu veya emlak kaydı vefat eden kişiye aitse veraset ilamı,
  • Noter vekaletnamesi ile başvuru yapılacaksa vekaletin aslı ve fotokopisi,
  • Evli evlat başvurusu yapılacaksa tarihçeli yerleşim yeri belgesi ve faturalar,
  • Limuhaber belgesi ile başvuru yapılacaksa tarihçeli yerleşim yeri belgesi ve faturalar.

Başvuru Tarihleri ve Saatleri

Şahsen Başvurular: 21 Kasım 2024 saat 08.00'de başlayıp, 22 Kasım 2024 saat 23.59’da sona erecek.

e-Devlet Başvuruları: 21 Kasım 2024 saat 00.01'de başlayıp, 22 Kasım 2024 saat 23.59'da sona erecek.

Başvuru Yerleri

Malatya ilinde başvurular aşağıdaki merkezlerde kabul edilecek:

Vekalet Durumu

Vekalet ile yapılacak başvurularda, ilgili yasal düzenlemelere göre vekaletnamede, “7269-5327-4133 sayılı yasalar ve ilgili yönetmelikler gereğince adıma çıkan yardımlar nedeniyle talep ve taahhütname vermeye, borçlandırma yapmaya, yer seçim istemlerini yürütmeye, kura çekmeye, yapılanı teslim almaya vb. işlemleri yapmaya vekil tayin ettim.” ibarelerinin yer alması gerekmektedir.