Malatya İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Malatya Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünde gerekli işlemlerini yapacak olan vatandaşlar yaşadığı sorunlardan şikayetçi.

Malatya’da, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü arasında yaşanan yönlendirme sorunları, vatandaşların büyük zorluklar çekmesine neden oluyor. İşlemlerini gerçekleştirmek isteyen vatandaşlar, saatlerce otobüs bekleyip AFAD’a ulaşmaya çalışırken, burada kendilerine “sizin işiniz bizimle değil” denilerek tekrar Çevre Müdürlüğü’ne yönlendiriliyor.

Bu süreçte, vatandaşlar iki kurum arasında gidip gelirken, zaman kaybı yaşıyor. Bir yandan da işlemlerinin yapılamaması nedeniyle sorunlarını çözemiyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’ne yönlendirilen vatandaşlar ise burada da aynı yanıtla karşılaşıyor. Bu döngü, vatandaşların hangi kuruma başvuracağını bilememesiyle sonuçlanıyor.

Yaşanan bu sorunların temelinde, memurların konuya hâkim olmaması olduğu düşünülüyor. Vatandaşların sorunlarına çözüm üretmekte zorlanan memurların, bir an önce eğitimden geçirilmesi ve konuya hâkim uzmanlarla birlikte hizmet vermesi gerekiyor.

Malatya’da yaşanan bu sıkıntının çözümü için, her iki kurumun memurlarının ortak bir merkezde buluşarak, vatandaşlara entegre bir hizmet sunması büyük önem taşıyor. Böylece, vatandaşlar sorunlarını tek bir noktadan daha hızlı ve etkili bir şekilde çözme fırsatı bulabilecek.

Malatyalı vatandaşlar yetkililerden yaşadığı sıkıntıların bir an önce giderilmesi için çözüm önerilerini dikkate alınmasını bekliyor.