Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, "Mig-Mag Kaynak Operatörü Yetiştirmek" konulu 93 gün süren yurt dışı stajlarını Almanya’da başarıyla tamamladı. Bu proje, Erasmus+ Programı Mesleki Eğitim Personel Hareketliliği kapsamında 2022 yılında sunulan proje olarak Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenmeye değer görülen 178 proje arasında yer aldı.

Proje kapsamında, öğrenciler Almanya’da iki ayrı kurumda üç ay süren yoğun bir iş başı eğitimi alarak mesleki yeterliliklerini geliştirme fırsatı buldular. "Mig-Mag Kaynak Operatörü Yetiştirmek" adlı bu proje, özellikle mesleki ve teknik eğitimin en önemli paydaşları olan okul-sanayi işbirliğini güçlendirmeyi ve öğrencilere teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme imkanı sunmayı hedefledi. Öğrenciler, iş temelli öğrenme metodu ile mesleklerinde gerekli olan becerileri gerçek iş ortamında uygulama şansı yakaladılar.

Proje sorumlusu Mesut Çatalkaya, Erasmus+ programının, Avrupa Birliği üye ve aday ülkelerinin eğitim politikalarını desteklemek ve geliştirmek amacıyla yürütüldüğünü belirtti. Çatalkaya,

"Bu proje, Almanya’da Mig-Mag Kaynak Operatörü yetiştirmek amacıyla üç ay süren bir staj programı olarak hazırlandı. Öğrencilerimiz bu süreçte alana ilişkin yenilikçi yaklaşımları uygulama yoluyla deneyim kazandılar ve farklı iş ortamlarında becerilerini geliştirdiler. Okulumuzun depremde ağır hasar alması nedeniyle son iki yılda iş temelli öğrenme olanaklarımız sınırlıydı. Erasmus projesi, bu eğitim açığını kapatmada önemli bir rol oynadı" dedi.

Okul Müdürü Mikail Göksoy ise, Yunus Emre MTAL olarak sanayi taleplerine yanıt verebilecek vasıflı elemanlar yetiştirmeyi vizyon edindiklerini belirtti. Göksoy,

"Okulumuz, TOBB protokolüne sahip bir proje okulu olarak kaynakçılık sektöründe vasıflı eleman yetiştirmek ve rekabet edebilirliği artırmak misyonunu taşıyor. Proje sayesinde öğrencilerimiz hem teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı buldular hem de yabancı dil kullanımı, iş disiplini ve kişisel gelişim alanlarında önemli kazanımlar elde ettiler" diye konuştu.

Göksoy, projeden faydalanan 18 öğrencinin yanı sıra eğitimcilerin de bilgi, beceri ve kazanımlarını en üst düzeyde artırdığını belirterek,

"Projemiz 21 ay sürdü ve öğrencilerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerine büyük katkılar sağladı. Projemizin okulumuza, bölgemize ve ülkemize hayırlı olmasını dilerim" dedi.

Proje, öğrencilerin yanı sıra öğretmenler için de önemli bir öğrenme ve gelişim fırsatı sundu. Katılımcılar, proje sürecinde edindikleri deneyimler sayesinde mesleki ve teknik eğitim alanındaki bilgi birikimlerini artırdı ve iş hayatında karşılaşacakları zorluklarla başa çıkma konusunda önemli beceriler kazandı.

Projenin, Türkiye’deki mesleki eğitim kalitesinin artırılmasına da önemli katkılar sunması bekleniyor.