CHP İl Binasında düzenlenen toplantıda ilk olarak konuşan CHP İl Başkanı Barış Yıldız şunları söyledi; “CHP Merkez Yönetim Kurulu Gölge Milli Eğitim Bakanı İstanbul Milletvekilimiz Sayın Suat Özçağdaş, eğitim politikalarıyla alakalı çalışmalarda bulunmak üzere ilimize geldi. Malatya’da eğitimin sorunlarıyla alakalı olarak hem sayın valimizi ziyaret ettik. Malatya kamuoyunun en çok konuşması gereken konulardan birisi eğitim konusudur. Malatya’da eğitim öğretimin devam etmesi adına Malatya’daki eğitimin yetersizliği nedeniyle 2’li eğitim yapılıyor. Deprem konutlarının yapıldığı bölgelerde henüz sosyal konutların olmaması, okulların da planlanmaması Malatya’nın normale dönmesinde çok büyük bir eksikliktir. Sorunların bir an önce çözüme kavuşturulması gerekir” ifadelerini kullandı.

Çalışmalar Ağır İlerliyor

CHP Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş ise yaptığı konuşmada, bölge illerini gezerek yaşanan sıkıntıları tespit ettiklerini söyledi. Özçağdaş, yaptığı açıklamada şu ifadleri kullandı:

“Hatay, Kahramanmaraş, Gaziantep ve Adıyaman’dan sonra Malatya’dayız. Bu haftaki deprem çalışmamızı Malatya ile beraber tamamlamış olacağız. Hafta boyunca eğitim alanında çalışan STK’lar, Sendikalar, rektörler, Öğretmen öğrenci ve velilerle bir araya geldik. Bize verilen bilgileri paylaşmaya devam ettik. Eylül ayında başlayacak yeni eğitim, öğretim yılı için Milli Eğitim Bakanlığının, Üniversitelerin, YÖK’ün hazırlıklarına katkı sağlamasını bekliyoruz. Deprem bölgesinde yapılan çalışmaların ne kadar ağır devam ettiğini, ne kadar eksik kaldığını dile getirmeye çalıştık.”

Çözüm Önerilerinde Bulunuyoruz

Bir ana muhalefet partisinin temel olarak 2 görevi vardır. Birinci görev toplumsal sorunların görünürlüğünü artırmak, vatandaşın taleplerinin iktidar tarafından duyulmasını sağlamaktır. ikincisi de çözüm önerilerinde bulunmaktır. Hafta boyunca her ikisini de yapmaya çalıştık. Eğitim 20 Milyondan fazla öğrencinin olduğu, 1.2 milyon öğretmenin, 1 milyondan fazla atanamayan öğretmenin olduğu, tüm Türkiye’nin, her hanenin sorunudur. Türkiye’nin geleceğe dair en temel sorunudur. O nedenle çok boyutlu bir sorun. Okul öncesinden yükseköğretime, Mesleki Eğitimden hayat boyu öğrenmeye, okulların durumuna, öğretmenlerin, öğrencilerin durumuna kadar çok sayıda sorun var. Kuşkusuz bunlar için biz zaman aralığına da ihtiyaç var. Ancak 22 yıldır ülkeyi yöneten bir iktidarın da sığınabileceği mazeretlerin oranının da düşük olması gerekir.

Malatya’nın 73 Bin Konuta İhtiyacı Var

Daha önceki gezilerimizde valilerimizi, rektörlerimizi ziyaret ettim. Onlardan rakamları sordum. STK’larla görüştüm. Valiliklerin faaliyet raporlarını inceledik. Adlığımız bilgiler maalesef iktidar mensuplarını rahatsız ediyor. Malatya’ya geldiğimizde, daha önceki gittiğimiz illerdeki benzer sorunların olduğunu gördük. Sayın valimizle yaptığımız görüşmelerde de Malatya’da 73 bin konuta ihtiyaç var. Sayın Cumhurbaşkanının verdiği bir söz var 1 yılda herkes evine yerleşecek. Depremden bu yana 18 Ay geçti. Bu gün Malatya’da ihtiyaç olan konuttan 8 bini teslim edildi. 33 bin konut ihalesi yapıldı. 25 bin konutun ihalesi bile henüz yapılmadı.

Her İlde Bu Durum Aynı

Buradan Sayın Cumhurbaşkanına, Çevre Şehircilik Bakanına sesleniyorum. 1 yılda biteceği planlanan konutlar nerede? 25 tanesinin ihalesi yapılmamış. Her ilde bu durum aynı. Ancak yüzde 10 yapılmış. En azından bu başarısızlığınızdan dolayı başaramadık demelisiniz. Neden bu sorunu dile getiriyorum. Çünkü Eğitimle ilgili ben temel konulardan birisi barınma konusudur. 21 metre karelik konutlarda çocukların orada çalışmasıyla ilgilenmek durumundayız. Malatya’da deprem anında 2 okul yıkıldı. Toplamada ağır hasarlı olan 46, Orta hasarlı olan 18, yıkılması gereken 101. Aradaki fark nerden kaynaklanıyor. Önceki dönemde yıkılması gereken konutlar var. Bu kamu kaynaklarının israfı değil midir?

Bu Sorunlar Nasıl Giderilecek?

Hazine ve Maliye Bakanı Sayın Mehmet Şimşek’e sesleniyorum. 101 okul yıkılıyor, 105 okul projelendirilecek. Malatya’daki durum aldığım verilere göre 18 ayın sonunda 105 okuldan 60 okul ihale edilmiş. 40 Okulun ihalesi bile yapılmamış. İhale edilen kaç okul inşaatı da başlanmış henüz bilmiyorum. Nasıl 1-2 yılda her şey düzelecek? Siz bu okulları zamanda bitirmezseniz 94 birleştirilmiş okul bir okul binasını 2 ayrı okulun kullanması demektir. Bu da çocuklarımızın 40 dakika yerine 30 dakika ders yapmaları demektir. Zaman kaybetmesi demektir. Maalesef 4 yılda bir yıl kaybetmesi demektir. Bunları söylemeyelim mi?

Suat Özçağdaş açıklamasının son bölümünde ise yaşanması muhtemel sorunları aktararak, önerilerini sıraladı.