Kışın soğuğunun hissedildiği şu günlerde Malatya’da faaliyet gösteren Doğalgaz firmasının Gaz kesme gerekçesi akıllara durgunluk getirdi. Mağduriyet yaşayan vatandaşlar duruma adeta isyan etti.

Mağduriyet yaşayan bir vatandaş otomatik ödeme sistemiyle faturasını ödediğini bir önceki yıldan 16,39 TL’lik borcunun ödenmediğini fark etmediğini dile getirdi.

Malatya’daki doğalgaz firması vatandaşın doğalgaz aboneliğini iptal etti. 16,39 TL’lik Usulsüzlük bedeline karşılık 844,91 TL usulsüzlük bedeli tahsil etti.

Mağdur vatandaş abonelik depozito bedelini ise banka hesabına yatırılmasını bildirmesine rağmen doğalgaz firmasından müşterinin banka hesabı olmaması nedeniyle nakit iade talebi oluşturduğunu ve 12 gün sonra parayı alabildiğini söyledi.

Yeni yapılacak abonelik depozito ücretinin ise 3 bin TL civarında olması vatandaşların mağduriyetine mağduriyet kattı. Vatandaşlar yaşan bu durumdan şikayetçi olduklarını hali hazırda bulunan doğalgaz aboneliklerinin bu gibi nedenlerle iptal edilerek yeni abonelik yaptırmak zorunda bırakılmasına adeta isyan etti. Vatandaşlar "Biz mi usulsüzlük yapıyoruz yoksa firma mı?" sorusunu sordu.

Vatandaşlar yetkililerden bu mağduriyetlerin daha fazla yaşanmaması adına ihtar gönderilmesi, bilgilendirici mesajlar atılarak önceki aydan kalan borçları için uyarılmaları gerektiğini belirterek gerekli çalışmaların yapılmasını istedi.