Kayısının nabzının attığı kayısı diyarı Malatya’da kayısı sezonu yıllık olarak değil Ağustos ayıyla başlar yine aynı ayla devam eder. Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan 2022 yılı Ağustos ayı ile başlayan ve 2022 Temmuz ayı bitimiyle sona eren kayısı satış verilerini paylaştı.
Malatya Ticaret Borsasında basın mensuplarına verileri değerlendiren Başkan Özcan, Yaşanan depremin üzerinden 6 aylık bir süre geçtiğini belirterek, kayısının Malatya ve bölge için çok önemli olduğunu söyledi.
80 BİN 606 TON İHRACAT, 435 MİLYON 546 BİN DOLAR DA GELİR
Geçtiğimiz Temmuz ayında 3 bin 276 ton kuru kayısı ihracatı gerçekleştirildiğini ve 20 milyon 416 bin dolar gelir elde edilerek sezonu tamamladıklarını söyleyen Başkan Özcan, “ 12 aylık kayısı sezonunda 80 bin 606 ton kuru kayısı ihracatı gerçekleştirmiş olduk. Bununla beraber hem ülke hem bölge hem de Malatya ekonomisine 435 milyon 546 bin dolarda gelir elde etmiş olduk. Geçen yıllara ve önceki yıllara göre ihracat miktarını korumuş olmanın ama bununla beraber ihracat gelirini artırmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.” Diye konuştu.
“GEÇEN YILA GÖRE 60 MİLYON DOLAR DAHA FAZLA GELİR ELDE ETTİK”
Geçen yıl hedef olarak 100 bin ton ihracat ve 500 milyon dolar gelir hedefi koyduklarını bunun içinde önemli çabalar sarf edildiğini aktaran Özcan, “Miktarda ve gelirde kısmi sapmalar normaldir, buda dünyadaki bütün kuru meyve gruplarındaki gelişmelere paralel olarak ta, her ay dünyada ki bütün gelişmelere ekonomik dengelere paralel olarak ta kısmı gerilemelerden veya bir takım hadiselerden dolayı farklılıklar gözetebiliriz. Ama genel anlamda baktığımızda geçen yılki ihracat rakamlarımıza baktığımızda bu yıl kuru kayısı ihracatında 60 milyon dolar daha fazla ekonomik gelir elde etmişiz. Bu da çok önemli bir rakam." Diye kaydetti.
“YENİ HEDEF: 750 MİLYON DOLAR”
Kayısıda hasadın halen devam ettiğini belirten ve bu yıl hedefi daha da büyüttüklerini belirten Başkan Özcan önümüzdeki sezon hedefinin 750 milyon dolar gelir elde etmek olduğunu söyledi.
Malatya kayısısı deprem yaralarını sarmak açısından da çok önemli olduğunu belirten Özcan, “Şehrin bir an önce deprem psikolojisinden çıkıp, hızlı bir şekilde kalıcı iş yerlerinin yapılması ile birlikte yeni hedefimizle birlikte yolumuza devam edeceğiz.” dedi.
ARTIK KURU KAYISIDA RAKİPSİZ DEĞİLİZ
100’üzerinde ülkeye kayısı ihraç edildiğini ve dünyada bazı ülkelerde yeni üreticilerin olduğunu belirte Başkan,” Artık kuru kayısıda rakipsiz değiliz. Daha dikkatli olmamız lazım çok daha çalışmamız lazım. yeni pazarlar da arayıp oralara da kayısı pazarlamak gerekiyor” diye konuştu.
90 BİN TON KAYISI SATIŞI YAPILDI
Yurt içinde net bir veri olmasa da yurt içindeki satışların bir kısmının faturaya yansımadığını belirten Özcan, “İç piyasa da tahmini 10 bin ton kadar kuru kayısı satışı gerçekleşti. 80 bin ton da yurt dışına yapılan ihracatımızla birlikte 90 bin ton kayısı satışı yapılmıştır. Kayısı depreme rağmen üstüne düşeni yapmıştır.” Diye ekledi.