Sağlık
Giriş Tarihi : 28-03-2013 10:55   Güncelleme : 28-03-2013 10:55

Altin ögün ihmale gelmiyor

Beslenme ve Diyetetik Uzmani Özge Akar, ‘altin ögün’ olarak adlandirilan kahvaltiyi ihmal edenlerin metabolizmasinin yavas çalistigini söyledi

Altin ögün ihmale gelmiyor

Kahvaltinin önemine dikkat çekerken insan vücudunu bir makineye benzeten Akar, “Vücudu bir makine gibi düsünürsek, devreye girebilmesi için güne ‘altin ögün’ dedigimiz kahvaltiyla baslamak gerekiyor. Güne kahvaltisiz baslayanlarin metabolizmasi yavas çalisiyor. Vücut ihtiyaç duydugu hizli baslangica ulasamayacagi gibi, enerji sikintisi da yasiyor” dedi.

BÜYÜK YANLIS: KAHVALTIDA KOLA
Is yogunlugu, okul saatlerinin erken olmasi ve çalisan anne sayisinin giderek artmasi gibi çesitli nedenlerden dolayi kahvalti aliskanliginin giderek unutuldugunu belirten Akar, “Hatta simit, pogaça, tost gibi yiyeceklerle ve bunlarin yaninda hazir meyve sulari, kolali içecekler gibi kalorisi yüksek besinlerle geçistirilme orani her geçen gün artiyor. Tüm bunlar özellikle çocuklarda obeziteye zemin hazirliyor. Oysa kahvalti kalp hastaliklari, tansiyon, seker hastaligi ve obeziteden korur. Kahvalti yapilmadiginda ise vücut yag depolamaya baslar” dedi.

ÇIKOLATA DEGIL PEKMEZ
Beslenme ve Diyetetik Uzmani Özge Akar, kahvaltiyla ilgili su önerilerde bulundu: “Kahvaltida mutlaka süt, yumurta, peynir gibi temel protein kaynaklari, domates, havuç, salatalik gibi sebzeler ve temel karbonhidrat kaynagi ekmek bulunmali. Özellikle çocuklar ve yaslilar kahvaltida mutlaka kaliteli protein olarak adlandirdigimiz yumurta yiyerek güne baslamali. Protein çocuklar için dis ve kemik yapisini korurken yaslilarda kemik erimesinin önüne geçer. Sürülebilen çikolata, bal, reçel gibi tatlilar yerine kan yapan ve kemiklerin gelisimini saglayan, kalsiyumdan zengin pekmez tercih edilmeli. Salam, sucuk, sosis gibi kizartmalardan uzak durulmalidir.’’