Yazar
Giriş Tarihi : 01-12-2016 00:00   Güncelleme : 01-12-2016 00:00

AKSAM YEMEGI YEMEMEK DOGRU MU?

 Toplumumuz da ne yazik ki beslenme konusunda birçok bilgi kirliligi mevcuttur

AKSAM YEMEGI YEMEMEK DOGRU MU?

 Toplumumuz da ne yazik ki beslenme konusunda birçok bilgi kirliligi mevcuttur. Bu bilgilerden biri de aksam yemek yenmemesi gerektigi, saat 20:00 ‘dan sonra yenilen yemeklerin yag olarak depolandigidir. Saat kaçta yediginiz degil önemli olan ne yediginizdir.

Vücutta yaglar ihtiyaçtan fazla kalori alimi sonucu depo edilir. Kilo vermenin basit bir matematigi vardir. Harcadiginizdan fazla kalori aldiginiz durumlarda kilo alir, harcadiginizin altinda kalori alirsaniz ise kilo verirsiniz. Gün içerisinde vücudunuzun ihtiyaci olan besinleri tüketmediginiz durumda beyine acikma sinyali gönderilir. Bu durumda olusan açlik sonucu kiside tatli yeme veya atistirma hissi gelisir. Kendinizi baskilayip yemek yemediginiz durumda vücutta olusan açlik uyku kalitesini bozar ve bir sonraki güne daha halsiz ve enerjiniz düsük olarak baslamaniza sebep olur. Aksam yemegi yemeden zayiflamaya çalismak da sizde bu açlik durumu olusmasini saglayacak olan dogru bir düsünce degildir. Ögünlerinizi düzenli ve saatinde tüketmek saglikli kilo vermenin temel kuralidir.

Önemli olan saat kaçta degil, o saate ne yediginizdir. Geç kalan aksam yemeginizde yüksek kalori içerikli  besinleri tercih ederseniz bu besinleri aksam degil, günün herhangi bir saatinde tüketmek de size kilo aldirir. Porsiyon kontrolü saati ne olursa olsun tüm ana ve ara ögünleriniz için dikkat edilmesi gereken bir kuraldir. Yapilan arastirmalar da göstermistir ki aksamlari yemek yemenin daha çok kilo aldirma düsüncesi kisilerin aksam saatlerinde daha çok yemek yemesine, gün içerisinde tükettiklerinden daha fazla kalori almalarina baglidir.

Aksam yemeklerinde sindirimi daha rahat olan sebze yemeklerini tercih edebilirsiniz. Yatmadan 2 saat önce ise son ara ögününüz olarak süt veya meyve gibi besinler tüketmeniz metabolizmanizin düzenli olmasi açisindan oldukça faydali olacaktir. Son ara ögünümüz yatmadan 2 saat önce bitmis olmalidir.

Aksam yemegi yemediginiz durumlarda zayiflamanin aksine metabolizmanizi yavaslatirsiniz.  Ögünleri saatlerinde ve uygun miktarlarda tüketmek kalici kilo vermenin  uzun vadede en kalici yoludur. Önemli olan dogru zamanda, dogru besinleri tüketmek