Siyaset
Giriş Tarihi : 01-01-2021 19:55   Güncelleme : 01-01-2021 19:55

Ağbaba; “2020 Kayıplarla Dolu Bir Yıl Oldu”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, 2020 yılının kayıplarla dolu bir yıl olduğunu kaydetti. 2020’de sağlıkçılar, emekçiler,esnaflar, öğrenciler başta olmak üzere ülkede yaşayan herkesin kayıplar yaşadığını belirten Ağbaba,yeni yılın, sağlık ve  mutluluk getirmesini diledi.

Ağbaba; “2020 Kayıplarla Dolu Bir Yıl Oldu”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Malatya Milletvekili Veli Ağbaba,Türkiye’de ve Malatya’da yaşanılan gelişmeleri ele alarak 2020 yılını değerlendirdi. Ağbaba’nın 2020 yılı değerlendirmesi şu şekilde;

KUZEY ÇEVREYOLU BAŞKA BAHARA

28 Mayıs 2017 tarihinde Akçadağ yol ayrımında düzenlenen temel atma töreninde Kuzey Çevreyolu’nun 2019 Ağustos ayında bitirileceği müjdelenmişti.  2020 Eylül ayında Cumhurbaşkanı imzasıyla yol için ‘acele kamulaştırma’ kararı çıkarıldı.Yani 1 yıl önce bitirilip hizmete açılması gereken yolda, bitim tarihinden 1 yıl sonra hala acele kamulaştırmayla uğraşılıyor. 2020 bitti. Ortada yol yok. 2021’yılında da bitmez. Bugüne kadar 3 ulaştırma bakanı değişti. Yolun kaderi değişmedi.

HIZLI TREN KAPLUMBAĞA HIZINDA

Malatya için bir başka meşhur! yatırım da hızlı tren. Yıllar geçiyor, Malatya milletvekillerinin hızlı tren vaadi hiç değişmiyor. Güya Malatya’ya 2014’te hızlı tren gelecekti,ama 2020 bitti ortada hızlı tren yok. Etüd çalışmaları için startı 3 yıl önce verdiler. 3 yıl sonra hala etüt çalışmaları devam ediyor.Görünen o ki hızlı tren 2023’te değil, inşallah 2071’de Malatya’ya gelecek. AKP’li vekillere tavsiyem tren için hedef 2071 desinler. Malatya, havayolu ulaşımı konusunda da üvey evlat gibi. Uçak seferlerinin azlığı,  seferlerin insanı çileden çıkaran saatleri yetmezmiş gibi bir de havaalanının Malatya’ya yakışmayan fiziki yapısı tartışma konusu. Havalimanı tüm yönleriyle yetersiz olmasına rağmen AKP’li siyasetçiler tarafından yeni terminal binası yapımında ısrar edilmiş, 2010 yılında havalimanına yeni terminal binası yapılmıştı.  Yeni terminal binasının açılış töreninde konuşan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Yeni terminal ile bu havaalanı Malatya’nın 20 yıl, 30 yıl, 50 yıl hizmetini verecek hale gelmiştir” şeklindeki açıklamalarına karşın aradan 5 yıllık geçtikten sonra yeni terminal binası ihtiyacı karşılamayacak duruma geldi. Büyütülen terminalin 2020 yılında bir daha büyütülmesi için ihale açan bir anlayıştan yatırım beklemek de yanlış olur. Malatya hala sivil havaalanına sahip değil. Bölgenin en önemli kentlerinden biri olan Malatya’ya yakışır belki birkaç şehir için de çözüm olacak yeni ve modern bir havaalanı ihtiyacı görmezden geliniyor.

MALATYALI ÜRETİCİLERİN MONİLYA ÇİLESİ

Malatyalı üreticilerin bu yıl ki ürün kaybı nedeni Monilya Hastalığı oldu. Üreticiler ürünlerinin tamamının yandığını söylerken, yetkililer yüzde 1-2 zarar rakamı açıklayarak gerçeği saklamaya çalıştı. Üreticilerin sorunlarının ilgililer tarafından dinlenmediği,dilekçelerinin işleme konulmadığı,yeterli ve gerçekçi bir hasar tespiti yapılmadığı ve gönderilen 10 milyon liranın Malatyalı üreticiler arasında ayrım yapılarak dağıtıldığı iddiaları neredeyse yıl boyunca tartışılmaya devam etti.

 

Malatyalı  üreticilerin monilyadan kaynaklı zararlarının karşılanması için tekrar kapsamlı ve objektif bir çalışma yapılmasını talep etmemize, konuyu mecliste gündeme getirmemize rağmen, AKP, üreticinin bu talebine de sırt çevirdi.>>HABER MERKEZİ