Sağlık
Giriş Tarihi : 16-12-2016 16:04   Güncelleme : 16-12-2016 16:04

6 Adimda Bagisikliginizi Güçlendirin

Havalarin sogumasiyla birlikte kendini hissettirmeye baslayan kis mevsimi, hastaliklari da beraberinde getiriyor. Yetersiz ve sagliksiz beslenme aliskanliklarinin vücudun savunma mekanizmasini yavaslattigina dikkat çeken Diyetisyen Sibel Mumcu, “Virüs, bakteri, mantar ve parazit gibi mikroorganizmalarin neden oldugu hastaliklardan korunmak için bagisiklik sisteminin güçlü olmasi oldukça önemlidir. Gün içinde rahatlikla uygulayabileceginiz saglikli beslenme önerileriyle vücudunuzun dogal bagisiklik sistemini güçlendirebilir ve hastaliklardan korunabilirsiniz” diyor

6 Adimda Bagisikliginizi Güçlendirin

 

Hastaliklara karsi tibbi tedavi yöntemlerine basvurmadan önce, vücudun dogal bagisiklik sistemini güçlendirmenin önemini hatirlatan Saglikli Yasam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, bagisiklik sistemini güçlendirecek 6 etkili adimi dile getirdi.

1.GÜÇLÜ BAGISIKLIK SISTEMININ ÖNCELIGI “BESIN ÇESITLIGI”

Farkli besinlerden yeterince yenilmesi gerektigine deginen Mumcu sunlari dile getirdi: “Her besin farkli besin ögesi içerir, ancak hiçbiri hepsini ayni anda ve ihtiyacimiz olan miktarlarda içermez. Yani sadece belli besinleri tüketmek, ayni zamanda diger besinlerin sagladigi faydalardan mahrum kalmak demektir. Bu nedenle saglikli ve dengeli beslenmenin en önemli adimlarindan biri besin çesitliligidir. Ögünlerinizi, et ve süt ürünlerinden olusan zengin protein kaynaklarinin yani sira; sebze, meyve ve tam tahil ürünleriyle çesitlendirerek, bagisiklik sisteminizi hastaliklara karsi dogal kalkan haline getirebilirsiniz.”

 

2.ÇOK DEGIL, YETERLI BESLENME!

 

Düzenli yapilan egzersizlerin de bagisiklik sistemini güçlendirdigine deginen Mumcu sözlerini söyle sürdürdü:“ Bagisiklik sistemini çok yemek degil, dengeli ve kaliteli bir beslenme güçlendirir. Ihtiyacimizdan fazla enerji alimina neden olacak beslenme sekli kilo alimi ile sonuçlanabilir. Yapilan birçok arastirma kilo fazlasi olan kisilerin bagisiklik sisteminin daha zayif oldugunu ve fazla yag dokusunun bagisikligi olumsuz etkiledigini göstermistir. Siz de saglikli ve yeterli beslenmenin yani sira düzenli olarak yapacaginiz egzersizlerle kilo kontrolünüzü saglayabilir, bu sayede hem yasam kalitenizi, hem de bagisiklik sisteminizi koruyabilirsiniz.

 

3.BAGISIKLIK HÜCRELERINIZI BU BESINLERLE DESTEKLEYIN!

 

B6 vitaminin önemine deginen Mumcu: “Besinlerden kolaylikla alabileceginiz B6 vitamini, folik asit ve çinko vücudun bagisiklik sistemi için gerekli olan antikor ve bagisiklik hücrelerinin yapimi için gereklidir. Özelikle süt, et, karaciger ve yumurta gibi protein zengini besin kaynaklarinda bulunan B6 vitamini antikor üretiminde etkin rol oynarken, yetersizliginde bagisiklik sisteminin zayiflamasina ve enfeksiyona karsi duyarliliklarin artmasina neden olur. Yogurt, yumurta ve kuru baklagillerin yani sira zengin olarak karaciger ve diger organ etlerinde bulunan folik asit, vücudu savunmak için akyuvarlarin yapiminda görev alir. Findik, süt, yumurta ve kuru baklagillerde bolca bulunan çinko ise bagisiklik hücrelerinin çogalmasini saglar. Bu besinleri ögünlerinize ekleyerek tüm bu etkilerinden faydalanabilir,  bagisiklik hücrelerinizi destekleyebilirsiniz” dedi.

4.ANTIOKSIDANLARIN GÜCÜNDEN YARARLANIN

Birçok meyve ve sebzede bulunan karotenin önemine  deginen Mumcu sözlerinin su sekilde sürdürdü: “Birçok meyve ve sebzede dogal olarak bulunan antioksidanlar, vücudu zararli maddelerden koruyarak mikroplara ve enfeksiyonlara karsi bagisiklik sistemiyle birlikte savasir. Özellikle koyu yesil yaprakli sebzelerde ve turunçgillerde bulunan E ve C vitaminlerinin sagladigi antioksidanlar bagisiklik hücrelerinizin serbest radikaller tarafindan zarar görmesini engellerken; turuncu, kirmizi, yesil sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan beta karoten ise bagisiklik sistemi hücrelerinin sayisinda önemli derecede artis saglar.”

 

5.A VITAMINI MUCIZESINE SOFRANIZDA YER AÇIN!

 

Yesil yaprakli sebzelerde bol miktarda bulunan A vitaminine deginen Mumcu sözlerinin söyle sürdürdü: “Karaciger, yumurta sarisi, süt yagi (tereyagi), havuç, kayisi, domatesin yani sira; pazi ve ispanak gibi koyu yesil yaprakli sebzelerde bol miktarda bulunan A vitamini hem bagisiklik sistemini güçlendirmede, hem de kanserden korunmada önemli rol oynar.  Kandaki alyuvar sayisinin artmasini da saglayan A vitamini, kanserin sizden uzak durmasina da yardim eder.”

 

6.Güçlü bagisiklik sisteminin vazgeçilmezi: Yeterli su tüketimi!

 

Bol sivi tüketmemizin sagligimiz açisindan önemine deginen Mumcu son olarak sunlari söyledi: “Hastaliklardan korunmada ya da mücadele etmede saglikli ve yeterli beslenme kadar su ve bol sivi tüketimi de oldukça önemlidir. Günde mutlaka 8-10 bardak içilmesi gereken su, olusan atik maddelerin vücuttan uzaklastirilmasinin en etkili aracidir. Ayrica C vitamini yönünden zengin olan taze sikilmis meyve ve sebze sulari da sivi tüketimini artirmak için tercih edilebilir.”