Malatya
Giriş Tarihi : 20-02-2021 20:31   Güncelleme : 20-02-2021 22:16

112 Tek Numara Olacak

Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 7 kuruma ait acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanması amacıyla geliştirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi projesinin Malatya ayağında Entegrasyon çalışmalarında sona gelindi. AFAD İl Müdürlüğü binası içeresinde kurulan Çağrı Merkezinde ihbarın niteliğine göre ilgili birime aktarımı gerçekleştirilecek

112 Tek Numara Olacak

OSB sınırları içinde yer alan AFAD İl Müdürlüğü Binasında faaliyetini sürdürecek olan 112 Çağrı Ortak Çağrı Sisteminin tanıtımı Malatya Valisi Aydın Baruş, Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan’ın da katıldığı törende yapıldı. 112 acil çağrı merkezi Haziran ayı içinde devreye alınacak. Çağrı karşılama personelleri telefonlara ihbarın niteliğine göre ilgili birime aktarımı gerçekleştirilecek. Sistem tamamen faaliyete geçtiğinde asılsız ihbarlar elenerek, çağrı ilgili birime anında aktarılacak.

SİSTEMDE 40 PERSONEL GÖREV YAPACAK

Sistemin açılışında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, burada yaptığı konuşmada; “112 çağrı merkezinin çalışmalarını yerinde görüp incelemek bize memnuniyet verdi.  Burada seri bir şekilde gerek orman yangınları olsun, gerek ev yangınları olsun, gerek 155 Polis imdat ve gerekse 112 çağır olsun, buna benzer acil çağrılarda tek bir telefon numarasıyla vatandaşların anında ilgili birime ten numara ile ulaşılabilir olması hakikaten önemlidir. Bu konuda desteklerini esirgemeyen İçişleri bakanımız Sayın Süleyman Soylu ’ya a teşekkür ediyorum. Bu çalışmaların Malatya’mıza, ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.

AMAÇ TEK NUMARA İLE ULAŞMAK

Malatya Valisi Aydın Baruş, ise konuşmasında 112 acil çağrı merkezinin, kısmi olarak devreye alındığını ve Haziran ayı içinde tamamen bütün birimleri kapsayacak şekilde faaliyete geçeceğini hatırlatarak şöyle konuştu. “Çağrı merkezi binamız güzel bir şekilde inşa edildi. Donanımı ona göre hazırlandı ve teknik donanımı iyi bir şekilde gerçekleştirildi. Bugün arkadaşlarımız 156 Jandarma, 110 itfaiye orman yangınları ile ilgili ilk çağrıları burada almaya başladılar. İlgili numaraları çeviren vatandaşlarımız karşılarında acil çağrı merkezi operatörlerin bulacaklar.  İnşallah mayıs ayı sonunda devreye girecek 155 polis, 156 jandarma, 112 acil gibi numaraları arayan vatandaşlarımız artık buradaki çağrı alacağı ile karşılaşacaklar.  Buradaki amaç Vatandaşlarımızın tek numara kullanmasını sağlamak. Böylece hafızalarında farklı numara tutmak zorunluluğunu ortadan kaldırmak olacak. Vatandaşlarımız bu hizmetlerin tek numara altında birleştirilmesi ile birlikte bu kolaylığı yaşayacaklar. Çağrı Merkezinin ilimize kazandırılmasını sağlayan İçişleri Bakanımıza, İller İdaresi Genel Müdürlüğümüze, tüm çalışanlarına teşekkür ediyorum. İnşallah önümüzdeki Haziran ayı içerisinde tüm Türkiye ile birlikte tamamen faaliyete geçecek. Böylece tek bir olayda birçok kurumun harekete geçmesi eş zamanlı olarak harekete geçmesi sağlanacak merkezimizin Malatya'ya hayırlı olmasını temenni ediyorum.”

HAZİRAN AYINA KADAR MEVCUT NUMARALAR KULLANILACAK

Vali Baruş, açıklamasının devamında ise Vatandaşlarımız acil ihtiyaçlarında itfaiyeyi ilgilendiriyorsa 110'u Aramaya devam edecektir. Jandarma'ya ilgilendiriyorsa 156’yı, polisi ilgilendiriyorsa 155'i orman yangınlarını ilgilendiriyorsa 177 numarayı, sağlığı ilgilendiriyorsa 112 numarasını aramaya devam etsinler” tavsiyesinde bulundu.

Düzenlenen törene, Malatya Valisi Aydın Baruş, Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, İçişleri Bakanlığı Genel Müdürü Yardımcısı Yusuf İzzet Karaman, İller İdaresi Daire Başkanı Tarık Bahadır, Genel Müdürü Yardımcısı Servet Güngör, Jandarma Alay Komutanı Alb. Necmi İnce, Emniyet Müdürü Ercan Dağdeviren, İtfaiye Daire Başkanı Hanifi Acar, Afad İl Müdürü Mustafa Türker.

A.Vahap Kaygusuz –Ebubekir Atilla