BİLİMSEL OLMAYAN DİYETLER

16.3.2017

Gözde Sultan Şahinoğlu

Facebook Paylaş Twitter Paylaş Haberi Yazdır

Düşük karbonhidrat Diyeti;  Karbonhidratın düşük, proteinin yüksek olduğu diyetlerdir. Bu diyetlerin uzun süre uygulanması fazla proteinden dolayı karaciğer ve böbrek problemlerine neden olabilir. Sağlıklı ve Dengeli beslenme kurallarına uymayan düşük karbonhidratlı  diyetlerle verilen kiloyu korumam mümkün olmayacaktır.   Diyet sonrası verilen kilolar, kısa sürede tekrar geri alınır.

 

Protein ve karbonhidratları birbirinden ayıran diyetler; bu diyetlerde karbonhidrat içeren bir besin ile protein içeren bir besin aynı öğünde tüketilmez. Bireyin yaşamının sonuna kadar beslenmesinde proteinleri ve karbonhidratları aynı öğünde tüketmemesi gerekir. Bu tarz bir diyette süt ve ürünleri de hem karbonhidrat hem de protein içeriğinden dolayı tüketilemez hale gelmektedir. Dolayısıyla uygulanabilirliği kısa vadeli bir diyet olduğundan bu diyetle verilen kilolarından kısa sürede tekrar alınması kaçınılmazdır.

 

Ketojenik diyetler; karbonhidratın günlük beslenmede günde 50 gramın altında olduğu bir diyettir. Bu diyet sonucunda kanda keton cisimcikleri artar. Bazı hastalık durumları hariç ( ilaçla tedavi edilemeyen epilepsi gibi) bu diyetlerin kullanımı önerilmemektedir. Ketokenik diyetler besin öğesi içeriği açısından dengesiz diyetlerdir. Hızlı ağırlık kaybına bağlı sıvı dengesinde bozukluklar, hiperlipidemi, kalsiyum atımının artması gibi yan etkiler bu diyetin uygulanmasına bağlı gözlenebilir.

 

Kan grubu diyetleri; kişilere kan gruplara göre tüketmesi ve tüketmemesi gereken besinleri öneren diyetlerdir. Bu diyetlerin hiçbir bilimsel dayanağı yoktur. 0 kan grubunda olan bir bireye süt ve türevlerini tüketme diyen bu diyet, bireylerde kemik sağlığının bozulmasına neden olacaktır. Aynı şekilde başka bir kan grubunda kan değerleri yüksek olan bir bireye öneri olarak et ve ürünlerini sunan bilimsel olmayan bu diyet kişinin kan değerlerinin daha da yükselmesine neden olarak, kardiyovasküler hastalıklarlar açısından oluşacak riski arttırmaktadır.

 

 Kilo kaybının vücutta kalıcı olması yağ kütlesinin azalması ile mümkündür. Kas ve su kütlesindeki kayıplar sağlık açısından risklidir ve kalıcı kilo kaybına neden olmamaktadır. Sonuç olarak diyet yeterli ve dengeli beslenme kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır.

Ulusal Gazeteler
20 Temmuz 2017 Perşembe 1'inci Sayfamız
Spor Toto Süper Lig Puandurumu

Nöbetçi Eczaneler

Resmi ilanlar

Yazarlar