PROTEİN DİYETLERİ YAPILMALI MI ?

16.2.2017

Gözde Sultan Şahinoğlu

Facebook Paylaş Twitter Paylaş Haberi Yazdır

Son zamanlarda karşımıza çıkan birçok popüler diyetler arasında protein diyetleride yer alıyor.  Protein içeriği yüksek diyetlerde doymuş yağ içeriğide yüksektir. Proteinden zengin beslenirken yağdan da zengin beslenmiş olursunuz. Artan doymuş yağ oranı ilerleyen dönemde kolesterol artışına ve kalp damar hastalıklarına neden olabilir. Uzun süreli yüksek proteinli diyetler uygulamak karaciğer ve böbrek fonksiyonlarında da bozukluklara neden olur.

 

Protein diyetlerini hayatını boyunca uygulayamazsınız. Sürekli uygulanabilir bir diyet olmaması bu diyetin sonucunda kaybettiğiniz kiloları geri almanıza neden olacaktır. Kaybettiğiniz kilolar kısa sürede verilmiş ancak kalıcı olmayan kilolardır.

 

Protein diyetlerinin bilimsel geçerlilikleri yoktur. Aynı zamanda protein diyetleri size özgü diyetler değildir. Medya ortamında herkesiz kolaylıkla ulaşabileceği diyetlerdir. Bu diyetlerin sonucu olarak kalp sağlığınız zarar görür, düşük posa içeriği bağırsaklarınızın çalışmamasına neden olur, karaciğer ve böbrek sağlığınız bozulur. Proteinin yüksek olması kalsiyumun kemiklerden çekilmesine neden olacağından kemik erimesi riskini de arttırır.

 

Sağlıklı beslenmede proteinler önemli bir yere sahiptir. Gereğinden fazla protein tüketmemek gerekir. Protein dahil tüm besin öğeleri sizin ihtiyacınıza göre hesaplanmalıdır. Bazı durumlarda, sporcularda veya ergenlerde, protein ihtiyacı artmaktadır. Aynı zamanda erkeklerin protein ihtiyacı kadınlara oranla daha fazladır.

 

Sporcular üzerinde yapılan çalışmalar göstermiştir ki gereğinden fazla alınan proteinler performans ve kas yapımında bir noktadan sonra etkili değildir. Sporcularda performansın artması için glikojen depolarının dolu olması gerekmektedir. Sağlıklı kilo verme konusunda veya sporcularda kas yapımında proteinler mucizevi bir etki göstermezler.

 

Bilimsel geçerliliği olmayan sağlığınızı tehdit edici protein diyetlerini uygulamak yerine yeterli ve dengeli, bireye özgü planlanan ve uygulanabilirliği yüksek sağlıklı beslenme programları ile ideal vücut ağırlığına ulaşmanız sağlanmalıdır.. Size özel beslenme programı için beslenme uzmanınızdan destek almalısınız.

 

Ulusal Gazeteler
29 Mart 2017 Çarşamba 1'inci Sayfamız.jpg
Ptt 1. Lig Puan Durumu
Nöbetçi Eczaneler

Resmi ilanlar

Yazarlar